2012. október 4., csütörtök

DIY: Őszi dekoráció

Nagyon, de nagyon régóta készültem már megírni ezt a bejegyzést. A blog statisztikájából hamar kiderült számomra, hogy a legtöbb keresés az "őszi dekoráció"-ra történt, és mindig csak a kis tököcskéim bukkantak elő. :)

Nyár vége óta készült ez az őszi hangulatú dísz, de nehezen akart összejönni. Vagy a keret nem volt jó, vagy az anyag nem tetszett, sőt, a szép zöld filc sem kapható már a boltban. :( Ilyen akadályok után tegnap végre befejeztem, és gondoltam, ha valakinek van kedve, saját maga is készíthet hasonlót. Ehhez rajzoltam néhány sablont. Mivel nem vagyok gyakorlott tutorial-készítő, ha bárkinek kérdése lenne, nyugodtan keressen. :)

Nos tehát, a dísz:




Hozzávalók:
25 cm átmérőjű hímzőkeret (innen)
kb. 27x27 cm-es darab anyag (alap) + ugyanekkora felvasalható közbélés
filc - minden színben és mennyiségben :)
akril félgyöngy
szatén szalag

A táblához:
25x26 cm anyag (+ 1-1 cm varrásráhagyás)
filc
hímzőfonal

Elkészítés:
1.) Először is rajzoltam egy 25 cm átmérőjű kört, és megterveztem a képet. :)
2.) Ezután rávasaltam az alapként szolgáló anyagra a közbélést. Az anyag színére rárajzoltam illanó filccel a hímzőkeret belső körének ívét azért, hogy lássam, hová kell elhelyezni a kép "darabjait".
3.) Megvarrtam a "füvet", kiszabtam a sünik darabjait, a virágokat és leveleket. Elhelyeztem őket a képen, gombostűztem, és alulról haladva elkezdtem felvarrni: először a füvet, majd a süni alapját (az alap a beige színű filc, erre épülnek a fehér és barna hullámok), a "hullámokat" a testére jobbról balra haladva, végül a virágokat és leveleket.
4.) Utolsó lépésként megrajzoltam a virágok szárát, kihímeztem láncöltéssel, végül apró akril félgyöngyöket ragasztottam ide-oda. :)
5.) A tábla tartója egy 25 x 26 cm-es anyag - félbehajtva. Erre szintén közbélést vasaltam, hogy jobban tartson. Kivágtam a barna filcből a mintát, és ráhímeztem az egyik kedvenc Ady-versem egy részletét. :)
6.) Az egészet 0,5 cm-es szatén szalaggal fűztem össze. És már kész is!!!!

És akkor a sablon (mérete A/4):



Remélem, kedvet kaptok - akár ehhez, akár egy teljesen más őszi dekor, kép elkészítéséhez. Hajrá-hajrá!!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése